Jij blijft bij mij

Maarten van Roozendaal (1962-2013) kon als geen ander in één lied een hele wereld oproepen. Prachtige teksten: ironisch, scherp, geestig, ontroerend – volle akkoorden op de piano en gezongen met zijn karakteristieke rauwe stem. Werk dat gebundeld móét worden in een boek. Dat boek is Jij blijft bij mij. Voor het eerst is het complete werk van Maarten van Roozendaal verzameld, in dit unieke en prachtig vormgegeven boek. Inclusief de bladmuziek van zeventien liederen die Maarten zelf als zijn beste heeft bestempeld, waaronder ‘Red mij niet’, ‘Christoffel’, ‘Jij blijft bij mij’ en ‘Mooi’.

• Inleiding van Paul de Munnik
• Alle liedteksten in chronologische volgorde
• Unieke foto’s
• Bladmuziek van zeventien liederen die Maarten zelf als zijn beste heeft bestempeld
• CD met deze mooiste liederen

Zanger, liedschrijver en theatermaker Maarten van Roozendaal (1962-2013) brak in 1994 door op het Amsterdams Kleinkunst Festival. Uiteindelijk zou hij twintig theaterprogramma’s maken, waarvan De gemene deler het laatste was. Van Roozendaal kreeg veel erkenning voor zijn werk, hij ontving onder meer de Zilveren Harp, de Annie M.G. Schmidtprijs, de Wim Sonneveldprijs, de Poelifinario en in 2011 kreeg hij de Dirk Witte Prijs voor zijn gehele oeuvre.

Ik neem je voor altijd met me mee
Jij blijft gewoon voorgoed bij mij
Ik leef wel voor ons allebei
Ik doe het voor ons alle twee

Is Jij blijft bij mij het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Jij blijft bij mij