Jij mag alles zijn

Volkskrant:

Jij mag alles zijn

Rank 5186 Gelezen 545 Aan het lezen 25 Wil ik lezen 417 Favoriet 40 Recensies 26
Junior Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 6 Spots 7   Topics 0

Het was niet altijd zo. Vroeger werd er gelachen en gepraat en feestgevierd. Dat dénkt Lexi niet alleen, dat wéét ze, want er bestaan foto’s van. Van mama in een kanariegele jurk, een sigaret in de ene hand, een glas in de andere. Ze kijkt recht in de camera en steekt haar tong uit. Niet om gemeen te zijn, maar om gek te doen, dat kan je zien. En er is er een van mama die danst terwijl iedereen kijkt. En van mama die op papa’s knieën zit terwijl ze allebei praten met andere mensen die maar half op de foto staan. Halve mensen die ze waarschijnlijk zijn vergeten. Lexi heeft ze in elk geval nooit gezien. Maar dat is allemaal heel lang geleden. Lexi was toen nog niet geboren, en Lexi vindt dat ze al heel lang heeft geleefd. Zij wel, dat is het probleem. Jij mag alles zijn is een verhaal voor jonge lezers en voor mensen die wel eens in het hoofd van hun jonge zelf willen wonen.

Kind & Jeugd
Kinderboeken algemeen
Illustraties
Linde Faas
Prometheus, Uitgeverij
03 september 2021
03 september 2021

Reacties op: Jij mag alles zijn