Joe Biden

Rank 8371 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Joseph R. Biden wordt zowel de gelukkigste als de ongelukkigste man van de Verenigde Staten genoemd – zijn succesvolle politieke carrière omspant bijna een halve eeuw, maar op persoonlijk vlak heeft hij veel leed te verduren gehad. Hoe kwam Biden, na een langdurige loopbaan in de Senaat en het vicepresidentschap onder Barack Obama, tot de beslissing Donald Trump uit te dagen in de strijd om het Amerikaanse presidentschap? Op welke manier zijn Bidens standpunten in de loop der jaren veranderd? En tegen welke moeilijkheden zal hij aanlopen als hij verkozen wordt?

In dit indringende en genuanceerde portret schetst Evan Osnos, die Joe Biden jarenlang volgde voor The New Yorker, een haarscherp beeld van de man op wie alle hoop van progressief en liberaal Amerika gericht is. Hij sprak uitvoerig met Biden zelf en met meer dan honderd anderen, van progressieve activisten, tegenstanders en familieleden tot voormalig president Obama. Osnos toont ons een ervaren politicus, een man met zelfspot, een zeer gewiekst onderhandelaar en een smeder van coalities – iemand die verbindt en verzoent, ook over partijgrenzen heen.

Literaire non-fictie algemeen
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
27 oktober 2020
27 oktober 2020