Johan edelgans

Zwart-wit pentekeningen in een stijl die we bijvoorbeeld ook terugvinden bij J. Roelofsz plus een begeleidende, handgeschreven tekst in het kader van de prent en een gedrukte tekst er nog eens onder. Er valt veel te ontdekken en de prenten vereisen veel absurdistische situaties die nogal uiteenlopen, soms met heel veel gevoel voor humor, soms enigszins gezocht. De tekeningen en de, al even bevreemdende, zinnen zijn vaak uitbeeldingen van het letterlijke. Er bestaat weinig verband tussen de geschetste situaties of het zou de aanwezigheid van Johan Edelgans moeten zijn. Bij een goede dosering een bekijkenswaardig boekje. Het gevaar bestaat dat alles een beetje te veel van het goede wordt. Aparte uitgave voor kinderen vanaf ca. 10 jaar.

Is Johan edelgans het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Johan edelgans