Meer dan 4,1 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
0000178430_Joris_en_de_geheimzinnige_toverdrank_2_710_130_0_0
  Luister een fragment

Joris en de geheimzinnige toverdrank

Gelezen 193 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 22 Favoriet 6 Recensies 8
Junior Lijsten 2   Topics 0

Joris en de geheimzinnige toverdrank is een fantastisch kinderboek van de wereldberoemde bestsellerauteur Roald Dahl. Met prachtige tekeningen van bekroond illustrator Quentin Blake.

Joris woont op een boerderij, ver van alles af. Op een zaterdagochtend moet hij in zijn eentje op zijn grootmoeder passen, maar Joris haat zijn grootmoe, dat akelige, hekserige ouwe wijf. Hij bedenkt een plan: hij gaat een toverdrankje voor haar maken. Er gaat van alles in: kanariezangzaad, varkenstabletten, motorolie en nog veel meer.

Grootmoe drinkt het drankje en ze groeit en groeit. Ze gaat door het plafond en zelfs door het dak heen! Wanneer Joris en zijn vader besluiten nog meer toverdrankjes te gaan maken, gebeuren de vreemdste dingen.

‘Roald Dahl is de beste kinderboekenschrijver ter wereld.’ – VPRO-gids

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Fictie 7-9 jaar
Fictie 10-12 jaar
de Fontein Jeugd
01 september 2003
04 september 2006
9789026112539 , 9789026119477 , 9789026139369

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: Joris en de geheimzinnige toverdrank