Juf Naomi klapt uit de school

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Wie de onderwijscolumns van Naomi Smits in Trouw heeft gelezen weet dat ze een leerkracht is met veel passie voor haar vak. In dit boek vertelt ze openhartig over haar onderwijscarrière tot nu. Los van de vele hilarische anekdotes en grappige opmerkingen van leerlingen die ze in de loop der jaren heeft opgetekend, heeft haar verhaal een serieuze ondertoon. Naomi observeert, stelt vragen en maakt zich druk om het imago van haar vak.

Ze neemt de lezer mee in haar visie hoe het óók zou kunnen. Zo doet ze onder andere aanbevelingen voor de pabo’s om de opleiding beter te maken, geeft adviezen aan startende leerkrachten, en begeleiders van starters. Verder zijn er praktische tips om werkdruk aan te pakken en geeft ze relatieadvies voor het werken met een duo-partner. Ze regelt een kijkje in de keuken bij ResearchEd en het Lerarencollectief en vertelt wat de rol van bijvoorbeeld sociale media kunnen zijn bij professionalisering.

Dit rijk gevulde boek is prachtig geïllustreerd door Mieske.

Uitgeverij Pica
01 januari 2021