Juna's geheim

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0
Juna woont sinds de dood van haar moeder bij haar opa 'Gekke' Bap in het drop Pellona. Bap en Juna hebben een geheim dat hen in levensgevaar kan brengen: zij geloven niet in de goden en ongelovigen worden zwar gestraft door de Broederschap van Gorima, een religieuze sekte die de scepter zwaait. Door zich voor te doen alsof hij gek is, hoeft Bap zich geen al te grote zorgen te maken als hij eens iets verkeerds zegt. Juna's grote wens is om onderwijzeres van de dorpsschool te worden en dat juicht Bap toe. Aangezien zij les krijgt van de monniken, zullen de dorpelingen denken dat zij een vroom meisje is. Maar als de priester overlijdt en er een nieuwe priester arriveert, wordt Juna bang. Deze priester heeft twijfels over haar opa. Is hij echt gek? Is hij wel de juiste persoon om haar op te voeden? De priester geeft aan dat als hij merkt dat haar ideeën over het geloof niet juist zijn, zij en haar opa worden gescheiden. Tijdens haar eerste proefles als aankomend onderwijzeres maakt Juna een fout die de priester haar zwaar aanrekent. Moet ze nu bij haar opa weg? De straf is nog erger dan ze vreest... Zal ze ooit nog onderwijzeres kunnen worden?
Young adult
De andere waarheid