Charles Bukowski_Katers en poezen

Katers en poezen

Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3   Topics 0

Katers en poezen is Charles Bukowski's ode aan ons favoriete huisdier. Bukowski ziet de ondoorgrondelijke viervoeters als majestueuze en elementaire entiteiten, met blikken die de ziel van de mens kunnen doorboren. Hij beschouwt ze als unieke krachten van de natuur, ongrijpbare afgevaardigden van schoonheid en liefde.
In dit boek leren we een andere kant van de cultschrijver kennen. Grappige, ontroerende en vleiende bespiegelingen van de door Bukowski zo bewonderde dieren passeren de revue. Zijn katten zijn woest en veeleisend - hij beschrijft hoe ze hun prooi besluipen, hoe ze over zijn volgetypte pagina's kruipen en hem wakker maken door hun nagels in zijn gezicht te zetten - maar uiteraard zijn ook zijn katten extreem aanhankelijk, en bieden ze tedere, essentiële zorg.
Katers en poezen is een verhelderend portret van een formidabele schrijver met een unieke kijk op de wereld, en is onmisbaar voor iedereen die thuis opgewacht wordt door ten minste één kat.

Literatuur & Romans , Korte verhalen

04 oktober 2016 2 reacties
  Meer artikelen

Recensies

VictorDLV Hebban Recensent

Hartverscheurende gedichten over eigenwijze viervoeters

door: VictorDLV

'In een volgend leven wil ik kat worden. 20 uur per dag slapen en wachten tot je je eten krijgt.' Charles Bukowski (1920-1994) is bekender om zijn extreme levensstijl dan om zijn kattenliefde. Maar kattenliefhebber wás hij. Tientallen gedichten en teksten schreef Bukowski over zijn huisdieren, net...