Keizer Augustus en de Lage Landen

C.Iulius Caesar en de Gallische oorlogen bekleden onbetwistbaar een prominente plaats in onze ‘nationale’ geschiedenis. Maar weinigen weten dat de regering van de opvolger van Caesar, keizer Augustus, ook van fundamenteel belang is geweest voor de geschiedenis van de Lage Landen.
Wat was het politieke programma van Augustus? Hoe werd de communicatie hierrond gevoerd? Wat omvat de Res Gestae, het ‘geestelijke’ testament van Augustus? Welke zijn de realisaties van de keizer in de Lage Landen? Waren de diepgaande veranderingen in Gallië echt het gevolg van het bewind van Augustus?
Robert Nouwen schetst een gedetailleerd en boeiend portret van Augustus. Over zijn jeugd, zijn drang naar macht, over de verandering van republiek naar keizerrijk tot zijn buitenlandse politiek en veroveringen.
Historicus ROBERT NOUWEN publiceert over Gallo-Romeinse archeologie en geschiedenis, landelijke geschiedenis van de 19de en vroeg 20ste eeuw en museologie. Bij Davidsfonds Uitgeverij verschenen eerder van hem Caesar in Gallië en De Romeinen in België.

Is Keizer Augustus en de Lage Landen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Keizer Augustus en de Lage Landen