Peulvrucht

In dit Keukenkastje belicht Eva haar drie favoriete voorjaarspeulvruchten, alle drie Hollands, namelijk doperwten, kapucijners en tuinbonen. Ons kleine, lichtgroene doperwtje noemen ze in Engeland, net als in Frankrijk, petit pois – vooral niet te verwarren met de melige green peas waarmee de Engelse keuken zo’n slechte naam heeft gekregen. Kapucijners, ook wel raasdonders genoemd, waren vroeger veel gegeten winterkost, maar lenen zich juist in het voorjaar voor de heerlijkste gerechten. Tuinbonen zijn een beetje bitter – hoe groter de boon en hoe dikker het schilletje, hoe bitterder. Koken met doperwten, kapucijners en tuinbonen is een eindeloos feest, je kunt alle wereldkeukens met ze langs, ze zijn enorm gezond én komen van onze eigen bodem.

Is Peulvrucht het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Peulvrucht