Chocola

Chocola, wat een wereldse uitvinding – van een Nederlander nota bene. Cacao was al eeuwen bekend, maar ergens rond 1820 ontdekte meneer van Houten hoe het vet van de cacaomassa kon worden gescheiden, de techniek die uiteindelijk leidde tot eetbare chocola zoals we die kennen. Bruut lekker. Verslavend. Goddelijk. Om maar wat bijvoeglijk naamwoorden los te laten. In dit boekje talloze taarten, koekjes en toetjes, maar ook hartige gerechten, die je met chocola zo fijn kunt verdiepen en verrijken. Maakbare recepten, sommige zo gepiept, andere voor de uitgebreide kook- of baksessie, maar allemaal smullen, want allemaal met chocola!

Is Chocola het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Chocola