Khout van jou

Na haar lijvige en succesvolle dichtbundel OERDRANG voor volwassenen, brengt Sandra Elisa Maes een mini-bundeltje met kindergedichten uit voor kinderen tussen 10 en 12 jaar of ouder. KHOUT VAN JOU bevat gedichten voor alle rare, brave, eigenwijze, lieve, stoere kinderen en zeker voor kinderen die nooit luisteren, niets lusten, zelden stilzitten of gedichten lezen haten. KHOUT VAN JOU is het filosofische antwoord op de vraag van haar drie kinderen: 'Mama, wanneer schrijf je nu eens kindergedichten?' Haar ander intrinsiek doel met dit boekje is (kansarme) kinderen die met levensmoeilijkheden kampen, een hart onder de riem te steken met haar gedichtjes of een lach op hun gezicht te toveren. Sandra (°1971) rijft al een kwarteeuw letters bij mekaar als journalist, ghostwriter, reclamemaker en dichteres in het Maasdorp Vucht.

De vakpers over Oerdrang:
'Ik was onder de indruk van haar originele beelden en taalgebruik; gedurfd en voorvoeld. Recht uit het hart, raakt het je in je hart.' (IJda Smits, redactrice De Nieuwe Wilden Revisited, Amsterdam)
'Telkens als ik op het podium sta, merk ik hoezeer Vlaanderen nood heeft aan intimiteit. We hebben nood aan dichteressen als Sandra die het hart en de ziel durven te beroeren.' (Frank Focketyn, acteur, Kalmthout)
'Haar taalgebruik is plastisch en elastisch. De taal is er om haar te dienen en niet andersom. Soms is poëzie makkelijker mooi te vinden dan te begrijpen, en ook de reden waarom je Sandra's gedichten graag meer dan eens leest.' (Frank Jacobs, journalist/auteur, Londen)
'Mijn fantasie slaat op hol, bij haar personages maar ook al bij haar naam: SanDRAMAes.' (Jessica Maes, schrijfster, Maastricht)

Is Khout van jou het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Khout van jou