Kiezen voor je kind

Iedereen in deze wereld moet keuzes maken. Hoe welvarender je bent, hoe meer keuzes je hebt. We proberen alles op een rijtje te zetten, maar zien vaak toch door de bomen het bos niet meer. Ook bij het kiezen voor een kind spelen allerlei omstandigheden en mogelijkheden een rol. Veel vrouwen lossen dat op door planmatig en rationeel te werk te gaan.

Er is ook een andere manier van kiezen. Als je voelt wat écht belangrijk is, hoef je niet lang na te denken bij een keuze. Sommige vrouwen kiezen op die manier. Ze gaan voor hun principes en idealen, zeker ook als het gaat om kinderen. Hun waarden zijn daarbij een doel voor henzelf en zijn niet bedoeld om anderen te vertellen wat goed is of fout. Zes van deze vrouwen vertellen in dit boek hun verhaal.

Anita van der Helm (1963) studeerde o.a. aan de Academie voor Journalistiek en aan de Universiteit voor Humanistiek. Tijdens promotieonderzoek ging ze actief op zoek naar inspirerende verhalen. Ze koos hierbij voor het thema 'moederschap', dat ze kent als dochter, moeder en grootmoeder.

Is Kiezen voor je kind het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Kiezen voor je kind