Kinderen houden niet van krokodillen

Carine Hutsebaut is victimologe, gespecialiseerd in incest en kindermisbruik. Zij is nauw betrokken bij kindermoordenaar in binnen- en buitenland. "Ik tracht mij te verplaatsen in het zielenleven van de slachtoffers, van de ouders, en ja, zelfs van de moordenaars. Ik probeer te begrijpen waarom ze kinderen doden. Genieten ze ervan? Is het de alom bekende 'onbeheersbare drang' of is het iets anders? Wat is het dan? Ik besloot van mij in het hol van de leeuw te wagen om een antwoord te vinden op deze vragen. Het hol van de leeuw: dat is bij de kindermoordenaar zelf." Dit boek is de neerslag van die jarenlange confrontatie.
Enkele dagen na de ontvoering van Julie en Melissa gaf Carine Hutsebaut een daderprofiel. Later bleek hoe accuraat zij het portret van Dutroux had opgetekend. Maar de rijkswaterstaat en de gerechtelijke diensten hadden het naast zich neergelegd.
Kinderen houden niet van krokodillen is een aanklacht, een case study, een model voor daderprofilering en een round up van wat er aan preventie en therapie mogelijk is.

Is Kinderen houden niet van krokodillen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kinderen houden niet van krokodillen