Kinderen van de zon

Het is geen gemakkelijke opdracht om kind te zijn. Dimitri weet hier alles van doordat hij opgroeit in een gezin met een alcoholistische stiefvader en een labiele moeder die te zwak is om ertegenin te gaan. Geweldsuitbarstingen blijven niet uit en de jongen wordt geplaatst in een instelling voor probleemkinderen. Ook hier komt Dimitri terecht in een gewelds- en machtsstrijd. Wanneer de hel van de volwassenen uiteindelijk omslaat naar de hel van de kinderen geldt er maar één regel: overleven.

Dit is een verhaal dat niemand onberoerd laat. We zijn allemaal ooit kind geweest. De keuzes die volwassenen maken voor kinderen zijn bepalend voor hun toekomst. Dit boek benadrukt dat op een zeer spannende en realistische manier.

Lezersreacties

‘Het is héél aangrijpend, een tragisch verhaal. Intriest. Het is geschreven alsof je zelf in het verhaal zit. Pijnlijk mooi.’

‘Met tranen in de ogen las ik je prachtige verhaal.’

Auteursbiografie

Vincent Minne (1964) is geboren in Luik, hij heeft twee kinderen en sinds enkele jaren woont hij weer in het Franse gedeelte van België. Als kind leerde hij al vroeg schrijven en schreef hij onder andere het volgens uitgeverij Averbode – Vlaamse Filmpjes – gewelddadige verhaal De Yolkyrs. Na de militaire school werkte hij acht jaar bij de Belgische Luchtmacht en vervolgens in de luchthavensector en de grafische- en uitgeverijwereld. In 2014 richtte hij een politieke partij (ROEL) op om onrecht en armoede aan te kaarten en startte hij een VZW om mensen in nood te helpen.

Is Kinderen van de zon het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kinderen van de zon