Klimaatverandering en innerlijke grenzen

Klimaatverandering en innerlijke grenzen

Klimaatverandering is voor de mensheid de grootste uitdaging ooit. Het publieke debat wordt vooral beheerst door de uiterlijke dimensie van de CO2-uitstoot. Maar wat gebeurt er innerlijk als we gaan inzien dat wij ons leven radicaal zullen moeten veranderen? Wat doen we met de indringende vraag of onze kinderen nog wel een leefbare toekomst hebben?
Steeds meer mensen stuiten hierdoor op innerlijke grenzen en worstelen met gevoelens van onmacht en wanhoop. Richard Stiegler nodigt uit om ook aandacht te hebben voor wat de dreigende catastrofe in ons teweeg brengt. Hij stimuleert de lezer om weerstand, ontkenning en depressie onder ogen te zien en bewust te doorleven als voorwaarde om de maatschappelijke ommekeer constructief mee vorm te geven.
Dit grensverleggende boek belicht belangrijke aspecten die de hoognodige individuele en collectieve bewustzijnsverandering in gang kunnen zetten.
Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen