Kolletje & Dirk - Werk aan de winkel

Junior   Topics 0
In Werk aan de winkel van Pieter Feller en Natascha Stenvert (ill.) leren Kolletje en Dirk alles over beroepen – het thema van de Kinderboekenweek 2021. In dit boek met twaalf nieuwe verhalen beleven de ondernemende kleuters Kolletje en Dirk weer allerlei avonturen.

Kolletje en Dirk gaan naar de kinderboerderij. Daar horen ze dat de varkens misschien weg moeten, want hun hok is te klein. Er is geen geld voor een nieuw hok, vertelt de dierenverzorger. Kolletje en Dirk beginnen daarom een winkeltje op de stoep om spullen te verkopen. Wanneer Fleur komt oppassen, vertelt ze over haar vakantiebaantje: ze gaat op een camping werken. De juf op school vraagt wat iedereen wil worden. Kolletje wil juf of dierenarts worden. Liekje wordt prinses. En Patrick Poeptoeter? Hij wordt dierenverzorger in een dierentuin. Kan hij lekker olifantendrollen opruimen!

In dit boek zit een uitklappagina met beroepenmemory. Leuk om thuis of op school te spelen!

‘Feller weet zó goed aan te sluiten bij de belevingswereld van kleuters en de verhalen begrijpelijk te houden zonder dat het saai wordt. De tekeningen van Natascha Stenvert zijn weer geweldig als altijd. Kleurrijk, herkenbaar, speels en waanzinnig aantrekkelijk.’
Boekleven.nl over Voorlezen met Kolletje & Dirk

Kind & Jeugd