Koning Duardox

Koning Duardox

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Duardox is de jongste zoon van de koning van een oude Griekse stad. Als er een oorlog uitbreekt gaan zijn vader en zijn broers mee met de oorlogsvloot. Duardox mag niet mee, maar wordt benoemd tot tijdelijke koning, Duardox is hier niet zo blij mee, omdat hij zo geen heldenrol kon spelen. Hierdoor is hij bang dat zijn kwaliteiten onderschat blijven en hij als jongste zoon nooit serieus wordt genomen.
Al snel blijkt een andere achtergebleven Koning, Solom, te willen profiteren van het conflict. Hij begint zijn eigen oorlog tegen de steden om hem heen, waarvan de soldaten inmiddels vertrokken zijn. Ook de stad van Duardox wil hij innemen. Daarbij krijgt Duardox de keuze om zich eerloos over te geven, of een dwaze strijd aan te gaan tegen een veel grotere en sterkere vijand.
Uitgeverij Aspekt B.V.
12 april 2019

Lezersrecensies (1)

Zal Koning Duardox de vijand weten te verslaan?

door: Anneke 1 like
Bij het zien van de schitterende cover van Koning Duardox van Eduard Poot krijg je meteen een idee dat je een boek over lang vervlogen tijden gaat lezen. Tijden waarin de soldaten nog harnassen droegen en speren als wapens hadden. De titel maakt nieuwsgierig. Je wilt weten wie die koning was en van...