Kosmikomische verhalen

De hoofdpersoon van Kosmikomische verhalen is Qfwfq. We weten niet veel van hem, niet eens of hij een mens is. Wel is zeker dat hij alles heeft meegemaakt en ongeveer even oud is als het heelal. Qfwfq blijkt getuige te zijn geweest van alles wat de theorieën over het heelal veronderstellen en het is voor hem geen enkel probleem zijn herinneringen samen te laten vallen met al dan niet tegenstrijdige hypotheses. Elk verhaal in Kosmikomische verhalen gaat over een wetenschappelijk feit waarover Qfwfq fantasievol weet te vertellen, of het nu over elementaire deeltjes, weekdieren of dinosaurussen gaat. Het zijn betoverende verhalen over de evolutie van het universum, die nu, ruim vijfentwintig jaar na de dood van de auteur, worden gezien als een mijlpaal in de literatuur, het werk van een genie.

Met een voorwoord van Stefan Hertmans

Recensies (1)

Is Kosmikomische verhalen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kosmikomische verhalen