In deze tumultueuze coming of age-roman verhaalt de Nederlandse kunstenaar Peter Klashorst van zijn eeuwige zoektocht naar de alles inspirerende muze. Wetende dat deze onvindbaar is in de, naar verluidt, seksuele Sahara van de moderne westerse wereld vertrekt hij naar exotischer oorden. Met het hart op de goede plek en een ware voc-mentaliteit weet Klashorst de verste uithoeken van deze geglobaliseerde wereld te penetreren, met zijn harses dwars door de muur, zoals zijn vader altijd pleegt te zeggen.
In Kunstkannibaal, de moeder aller schelmenromans, gunt Peter Klashorst de lezer een kijkje achter de coulissen van zijn Afrikaanse gezinsleven, de Nederlandse politiek, het monetaire stelsel en uiteraard de internationale kunstwereld - een onverbiddelijke non-seller, en een must read.
'Seks, spanning en sensatie en seks. Een waardig lid van de Jan Cremer-school. Heet aanbevolen.'
jan cremer
'Lees het schilderbeest: de man met twee penselen.'
adriaan van dis
'Het boek lees je in één adem uit: het is spannend, het is verbijsterend, het is weerzinwekkend en ontluisterend, walgelijk maar gek genoeg goed geschreven en dat maakt uit!'
matthijs van nieuwkerk
'Peter Klashorst durft. Het vorige boek dat ik aanprees was de biografie van Keith Bakker. Die verdween prompt achter de tralies. (Bakker, niet het boek.) Duimen dat Peter niet hetzelfde overkomt. Hoewel, Peter-in-de-bajes levert natuurlijk een schitterend Kunstkanibaal II op!'
bart chabot
In Kunstkannibaal, de moeder aller schelmenromans, gunt Peter Klashorst de lezer een kijkje achter de coulissen van zijn Afrikaanse gezinsleven, de Nederlandse politiek, het monetaire stelsel en uiteraard de internationale kunstwereld - een onverbiddelijke non-seller, en een must read.
'Seks, spanning en sensatie en seks. Een waardig lid van de Jan Cremer-school. Heet aanbevolen.'
jan cremer
'Lees het schilderbeest: de man met twee penselen.'
adriaan van dis
'Het boek lees je in één adem uit: het is spannend, het is verbijsterend, het is weerzinwekkend en ontluisterend, walgelijk maar gek genoeg goed geschreven en dat maakt uit!'
matthijs van nieuwkerk
'Peter Klashorst durft. Het vorige boek dat ik aanprees was de biografie van Keith Bakker. Die verdween prompt achter de tralies. (Bakker, niet het boek.) Duimen dat Peter niet hetzelfde overkomt. Hoewel, Peter-in-de-bajes levert natuurlijk een schitterend Kunstkanibaal II op!'
bart chabot