Artikelen 1   Topics 0

Op strips wordt wel eens neergekeken: niet zozeer omdat ze moreel verderfelijk zouden zijn, maar omdat strips lezen nogal eens wordt beschouwd als tijdverlies. Strips zouden niet echt leerzaam zijn, je steekt er niets van op. Literair betekenen ze ook al weinig, en taalkundig werken ze zelfs verarmend.In Laat ze strips lezen! willen de auteurs aan leerkrachten en docenten van het secundair en hoger onderwijs (onder meer in de lerarenopleidingen) aan de hand van korte essays met bijbehorende tips en opdrachten aantonen dat er veel meer in strips zit dan men op het eerste gezicht zou denken. Ook de ouders en de jonge lezer zelf, zal het boek ongetwijfeld interesseren.

Uitgeverij Acco C.V.
09 oktober 2007
09 oktober 2007

Reacties op: Laat ze strips lezen! Informatie en suggesties voor school, thuis en bibliotheek