Laatste verhalen van de eeuw

Laatste verhalen van de eeuw

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0

Laatste verhalen van de eeuw mag gerust een kroon op het circa vijftig titels tellende oeuvre van Paul Biegel genoemd worden. In deze luxe uitgevoerde verhalenbundel komen alle stijlen die Biegel zich de afgelopen decennia heeft eigen gemaakt aan bod. Zo doet het poëtische verhaal 'De laatste roos' denken aan 'Nachtverhaal' (Gouden Griffel 1993). Avontuurlijke zeetochten zoals de kleine kapitein die meemaakt, lezen we in de verhalen 'De schipbreuk' en 'Kraai's wereldreis'. Het is een bonte parade van rovers en reuzen, brute koningen en allerlieftalligste prinsessen, en merkwaardige dieren: van vlooien die ontsnappen uit het vlooientheater en zich lekker uitleven in de bus, springend van wijf op kerel tot een kikkerfamilie die alles probeert om de afschuwelijke kikkervreter Roofridder Sperrebek uit te roeien, een ringslang van bijna een meter lang, `met een lijf dat hij in zeven bochten kon trekken en een bek die zo wijd opengaat dat je in zijn maag het gif kan zien borrelen'.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar