Lawaaipapegaai

Lawaaipapegaai

Junior   Topics 0
Het Lawaaipapegaaiboek bestaat uit liedjes, activiteiten, verhalen en een cd te gebruiken in het onderwijs aan kleuters. De samenstellers, Evelyn Akkermans, Molly Tellegen en Wieteke van Dort mochten een keuze maken uit de schat van liedjes die Burny Bos en Joop Stokkermans in de loop der jaren geschreven hebben voor het veel bekroonde AVRO programma Radio Lawaaipapegaai.

De originele teksten en muziek prikkelden de fantasie en creativiteit van de samenstellers. Hun ruime ervaring met kleuters en opleiding tot kleuterleidster kwamen daarbij goed van pas. Zij bedachten bij ieder thema een aantal gespreksvragen, activiteiten en verhalen die leerkrachten uit kunnen breiden en aan kunnen passen aan de situatie in hun groep. ‘Lawaaipapegaai’ is dan ook zeker geen methodiek, meer een bron van suggesties waaruit leerkrachten steeds weer ideeën kunnen putten.

Op de CD zingt Wieteke van Dort met een aantal kinderen de teksten van Burny Bos op muziek van Joop Stokkermans. De liedjes van Burny Bos en Joop Stokkermans zijn tijdloos. Vandaar deze bundeling die ongetwijfeld veel luister-, zang- en speelplezier opleveren.
Kind & Jeugd
SWP, Uitgeverij B.V.