Le Ravage d'Ali Baba

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Spots 3   Topics 0
Le Ravage d’Ali Baba is een project van De Koffie van Morgen, een creatief platform rond de Brusselse drummer en vormgever Simon Plancke. Hiervoor trok de groep samen met vrijwilligers van Vzw Humain naar vluchtelingenkampen in Brussel en Duinkerke waar ze gesprekken met enkele vluchtelingen opnamen.

Op 1 december 2019 verscheen bij WERF Records een boek én een bijbehorende cd die tijdens de première in KAAP/Vrijstaat O. (Oostende) voorgesteld werden. Het boek bevat teksten van 9 geëngageerde auteurs als Yasmien Naciri, Aya Sabi, Dalilla Hermans, Carmien Michels, Sabrine Ingabire, en Ann Lamon die ook meegingen naar de vluchtelingenkampen en hun indrukken en opgetekende verhalen verwerkten in persoonlijke bijdragen. Daarnaast bevat het boek fotomateriaal van Light Of The Children, dat kinderen zelf foto’s liet maken in de vluchtelingenkampen.
De muziek is geboren uit de creatieve hersenspinsels van de jonge vertegenwoordigers van de Belgische jazz: Hendrik Lasure, Thijs Troch en Elias Devoldere.
Alle teksten in dit boek zijn er in het Nederlands zowel als in het Engels opgenomen.

Kaap vzw
25 november 2019