Leer mij mensen kennen

I.A.W. Tilanus is dichter en woordkunstenaar. Zoals hij zijn gedichten zelf beschrijft: 'ze zijn precies kort genoeg'. Dit is ook kenmerkend voor Tilanus: direct naar de kern, de essentie; 'Alles wat erbij komt leidt tot verwatering en uiteindelijk tot blubber.'
Gedreven door liefde en nieuwsgierigheid naar de oorzaken van zijn onophoudelijke verwarring komt hij tot ontroerende, humoristische, beklemmende gedichten en euforismen.
Wat lezers zeggen over 'Leer mij mensen kennen':
'Voor mij was het een reis door thema's in het leven en het schakelen tussen ontroering en lach. Tilanus kent zichzelf, de mens en het leven.'
'Ik zou wel eens in je hoofd willen kruipen om te zien wat jij ziet.'
'Een verademing voor iedereen die zat is van lange, zweverige, ondoordringbare poëzie.
'Deze bundel leest heerlijk in bad.'
'De voorkeur voor absurdisme en vervreemding leidt tot een aangename spanning, die uitnodigt om de bundel in één ruk uit te lezen.'

Recensies (1)

Is Leer mij mensen kennen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Leer mij mensen kennen