Lefbek

Gelezen 77 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 49 Favoriet 3 Recensies 20
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 4 Spots 2   Topics 0   Leesclub

"Het is mooi. Het is hard. Het is vrolijk. Het is rauw. Het is lief. Het is grappig. Het doet pijn. Het is somber. Het is opbeurend. Het is een bijzonder boek." - RONALD GIPHART

Lefbek gaat over de social misfit Lise, die normaal wil zijn maar allesbehalve normaal is. Van haar emotioneel afwezige ouders en haar eerste liefde - die niet bepaald prince charming blijkt - tot haar laatste liefde met wie ze te veel gemeen heeft: Lise lijkt gedoemd om steeds de plank mis te slaan en tegen de randen van het normale op te botsen. Lefbek is bijzonder van toon, grappig, droevig en rauw tegelijk. Laterveer laat zien dat ze iets te vertellen heeft en dat ze kan schrijven. Bij vlagen doet ze denken aan een vrouwelijke Jan Wolkers anno 2016; geëngageerd, licht choquerend, maar met de nodige luchtigheid.

'Anke heeft een prachtige stijl die niet alleen dwars door je ziel snijdt maar ook hoop geeft. Kracht geeft. Je doet lachen. Je wilt bij haar zijn en zij is bij jou. Letter voor letter.' Anousha Nzume

PEPPER books
05 september 2016
06 september 2016
9789020608434 , 9789020633573 , 9789462532892

Kamila Straatsburg Hebban Recensent

Sterk, origineel, talentvol: een verhaal over anders zijn

door: Kamila Straatsburg

In het debuut van Anke Laterveer, Lefbek, maakt de lezer kennis met Lise, een meisje anders dan de andere. In een relatief lang tijdsbestek – van haar eerste dag op school tot ruim na haar vijfendertigste verjaardag – verwoord in een nuchtere, bijna fragmentarische vertelstijl, kan men een aantal...

Reacties op: Lefbek