Legend

Gelezen 364 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 154 Favoriet 44 Recensies 16
Young adult Artikelen 2 Lijsten 5 Spots 4 Top25's 12   Topics 0

Legend speelt zich af in het Los Angeles van 2130, dat ondergelopen is na een overstroming. De 15-jarige June, telg uit de elite van de Republiek, is een wonderkind. Ze is gehoorzaam en loyaal en wordt dan ook klaargestoomd voor een van de belangrijkste functies in de militaire rangorde van haar land. De eveneens 15-jarige Day, geboren in een sloppenwijk, is de meest gezochte crimineel van de Republiek. Normaal gesproken zouden hun wegen zich nooit kruisen, maar dat gebeurt wel als de broer van June, een belangrijke militair, wordt vermoord en Day de hoofdverdachte is. De overheid opent de jacht op hem. Een ultiem kat-en-muisspel tussen June en Day gaat van start: zij wil haar broers dood wreken, terwijl hij probeert uit handen van de overheid te blijven en intussen ook nog zijn familie wil redden van een mysterieuze epidemie. Maar dan komt June erachter dat de overheid iets met haar broers dood te maken heeft en er alles aan doet om dat verborgen te houden.

Young Adult
Fictie 13-15 jaar