Lekker schaken stap 3

Door de tv-serie The Queen’s Gambit is schaken in korte tijd populair geworden. Met de reeks ‘Lekker schaken’ leer je snel en gemakkelijk de beginselen van het schaakspel. De opzet is goed uitgedacht en de teksten zijn zeer toegankelijk, zodat beginnende schakers er direct zelf mee aan de slag kunnen. De vele diagrammen maken meteen duidelijk waar het in de tekst over gaat. En met de opdrachten kun je het geleerde direct in praktijk brengen. Deze officiële leermethode is geschikt voor zowel volwassenen als kinderen vanaf 10 jaar. Met een voorwoord van Hans Böhm.

In het derde deel – Stap 3: vooruit denken, plannen maken, verdedigen – leer je de opening als wapen te gebruiken en de tegenstander al vroeg in de partij je wil op te leggen. In dit deel wordt ook aandacht besteed aan het maken van plannen, het verdedigen en het ontsnappen aan dreigend verlies. Ten slotte leer je ook door het vergelijken van verschillende mogelijkheden de juiste keuze te bepalen.

Lifestyle & Vrije tijd
Denksporten (schaken/dammen)