Lekker schaken stap 5

Door de tv-serie The Queen’s Gambit is schaken in korte tijd populair geworden. Met de reeks ‘Lekker schaken’ leer je snel en gemakkelijk de beginselen van het schaakspel. De opzet is goed uitgedacht en de teksten zijn zeer toegankelijk, zodat beginnende schakers er direct zelf mee aan de slag kunnen. De vele diagrammen maken meteen duidelijk waar het in de tekst over gaat. En met de opdrachten kun je het geleerde direct in praktijk brengen. Deze officiële leermethode is geschikt voor zowel volwassenen als kinderen vanaf 10 jaar. Met een voorwoord van Hans Böhm.

In het vijfde deel - Stap 5: strategie, koningsaanval, eindspel – leer je over de volgende onderwerpen: pionnendoorbraak en wedren; toreneindspel; open lijn, sterke velden en zevende rij; aanvallen op de rokadestelling van je tegenstander; voorbereidende zetten op aftrekaanval en penning.

Lifestyle & Vrije tijd
Denksporten (schaken/dammen)