Leo Uittenbogaard

Een oude verhuisdoos met zijn naam erop is aanleiding tot een uitgebreid onderzoek naar het openbare leven van Leo Uittenbogaard (1915-1995): prediker van een nieuw geloof, journalist en schrijver. Wat is er nog terug te vinden over hem dat ik niet wist?, vraagt de auteur zich af. Wat was zijn invloed op de samenleving? Werd hij gedreven door medemenselijkheid, zoals hijzelf beweerde, of was zijn leven een lange egotrip? Mensen die het beste met de wereld zeggen voor te hebben tonen dikwijls weinig medeleven met hun naasten. Hoe ging Leo Uittenbogaard met zijn vrienden en collega's om? Wat precies wilde hij in zijn leven bereiken en lukt hem dat?
Auteur Johannes Lens, die vijf jaar intensief met hem samenwerkte, dook diep in de archieven van kranten en bibliotheken en komt tot verrassende ontdekkingen.

Is Leo Uittenbogaard het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Leo Uittenbogaard