Léon Degrelle

Léon Degrelle was SS-Hauptsturmführer en door de Duitse propagandamachine uitgeroepen tot een van de grootste oorlogshelden van de campagne aan het Oostfront. Toch was h? geen Germaan, al meende h? dat de Walen dat wel degel?k waren. Iedere officier aan het Oostfront kende z?n naam. Z?n kwal?ke reputatie van ambitieus en onbetrouwbaar politicus had h? van zich afgeschud en ingeruild voor dat van een gedisciplineerd militair in dienst van het Derde R?k. Als journalist en uitgever werd 'le beau Léon' nog op handen gedragen door de Belgische bisschoppen. Ze hebben een monster gevoed dat zich tot het einde van z?n leven, vanuit z?n Spaanse ballingsoord, schamper en grotesk uitliet over politiek, koningshuis en de verwerking van het oorlogsverleden van België. Deze biografie schetst het leven van de Rex-leider tegen wie Hitler zou gezegd hebben: 'als ik een zoon zou hebben, zou ik willen dat h? op u geleek'. Het is niet het enige verzinsel dat in de De Führer uit Bouillon wordt doorgeprikt.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Léon Degrelle het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Léon Degrelle