Leven met God

Madeleine Delbrêl (1904-1964) was een grote spirituele gids. Piet Raes is aangestoken door hetzelfde vuur dat haar bezielde. Zij schreef in 1938: ‘Onze missie is niet voor Christus werken maar Christus laten geboren worden in een geseculariseerde wereld’. De auteur treedt in haar voetspoor. Hij biedt ons niet alleen teksten van Madeleine, maar brengt ook zijn eigen geloofsbeleving onder woorden.
We maken kennis met Debrêl in een korte biografie en krijgen basisthema’s uit haar evangelische spiritualiteit aangereikt. Op het einde van het boek ontmoeten we Alcide, een alterego van Madeleine. Deze jonge monnik leert doorheen het samenleven in het klooster wat het betekent christen te zijn. Een uitnodiging tot groei waarin we met zijn allen mogen delen.
Piet Raes is filosoof van opleiding en momenteel bisschoppelijk gedelegeerde van het bisdom Brugge bevoegd voor vorming en catechese.
“Mijn God, als U overal bent, waarom ben ik dan zo vaak elders?” Alcide

Religie & Spiritualiteit