Levensliederen

Levensliederen

Thomas Quartier
Levensliederen. Soundtrack voor kloosterspiritualiteit

Muziek en spiritualiteit horen bij elkaar als lichaam en ziel. Beide brengen een mens bij de kern van het leven, bij emoties en bij verlangens naar zin en evenwicht.
Voordat hij intrad bij de benedictijnen verdiende Thomas Quartier naast zijn studie bij als straatmuzikant. Vanuit die ervaring en zijn tegenwoordige leven als monnik schreef hij dit boek, waarin hij het repertoire van onder meer Bob Dylan, John Lennon & Yoko Ono en Boudewijn de Groot als bronnen van inspiratie ontdekt.

Prof. dr. Thomas Quartier osb (1972) is monnik van de Sint-Willibrordsabdij. Hij doceert aan de Radboud Universiteit Nijmegen, de KU Leuven en Sant’ Anselmo in Rome en is medewerker van het Titus Brandsma Instituut. Hij publiceerde bij Berne Media meerdere boeken over liturgische spiritualiteit en kloosterleven: Anders leven (2015), Liturgische spiritualiteit (2016), Kiemcellen. Van klooster naar wereld (2016) en Zinzoekers. Dialogen over religie tussen oost en west (2018, met Paul van der Velde)

Religie & Spiritualiteit
Abdij Van Berne, Uitgeverij