Liefde, leven en Lascaux

Ons mens- en wereldbeeld lijkt behoorlijk uitgehold: We zijn economische objecten geworden in een onbezielde wereld.
In 'Liefde, leven en Lascaux - een verhaal over communicatie, eer, verering en coherentie' reist een student uit Parijs af naar het zuiden. In de Ardèche (Zuid-West Frankrijk) vindt hij zijn mens-zijn volledig terug. De liefde zet hem in vuur en vlam. In alle hevigheid en in alle heftigheid beleeft hij waar het in het leven om gaat.
Maar staat hij daar niet alleen in? Overal vindt hij getuigen: in de indringende grotschilderingen van Lascaux, in de Zuid Franse kunst en cultuur, en in het Zuid Franse leven zelf.
Of Zijn al die getuigen onbetrouwbaar? Opmerkelijk genoeg krijgen ze bijval vanuit onverwachte hoek: belangrijke inzichten van vooraanstaande fysici (Albert Einstein, Wolfgang Pauli, Fritjof Capra) en bekende biologen (Suzanne Simard, Monica Gagliano.
In 'Liefde, leven en Lascaux!'vinden we in het Vrouwelijk de moeder terug van verbinding, bezieling en beschaving, geluk, creativiteit en menselijke warmte!
Een boek voor levensgenieters die houden van romantische verhalen die ergens over gaan.
Van de hand van Wijnand Libbenga verschenen eerder:
-Mensen zoals bonobo's en chimpansees (2015)
-Van nieuwe managers en de dingen die voorbijgaan (2014)
-Het verval van Limburg (2013)

Is Liefde, leven en Lascaux het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Liefde, leven en Lascaux