Liefde voor Kennis

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Tijd, ruimte en kennis zijn de meest bekende en fundamentele concepten waarvan we gebruik maken om ons begrip te leiden. De wereld waarin wij leven bevindt zich in ruimte, ontvouwt zich in tijd en wordt gevormd door kennis. Tijd meet ons leven af en ruimte biedt talloze kaders aan onze mogelijkheden. Kennis reageert door gestalte te geven aan ons potentieel voor vervulling. Toch hebben we nauwelijks een idee over de aard van deze aspecten van het bestaan, noch hoe zij functioneren. In het boek Ruimte, Tijd en Kennis lichtte Tarthang Tulku een heldere visie op deze grondslagen van ons bestaan toe. In Liefde voor Kennis gaat hij dieper in op de fundamentele patronen van het menselijk handelen en denken. Ruimte en tijd worden in een nieuw licht gepresenteerd. Op basis van conventionele begrippen en inzichtelijke oefeningen, maken analyse en empirisch onderzoek de weg vrij voor actie en inzicht om nieuwe gebieden te verkennen.

Dharma, Uitgeverij
02 februari 2020