Liefdevol oog en open oor

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Door de complexiteit en de snelheid van onze samenleving hebben steeds meer mensen moeite overeind te blijven. Dat maakt het pastoraat binnen de kerk tot een van de omvangrijkste werkterreinen, waardoor voortdurend toerusting nodig is.
Dit handboek pastoraat is een onmisbaar naslagwerk voor iedereen die werkzaam is in het pastoraat, vrijwillig en professioneel. Het biedt een gedegen visie op pastoraat en beantwoordt de algemene vragen rond pastoraat. Daarna komen de persoon van de pastor, het bezoek, het gesprek en de plaatst van de Bijbel aan de orde. Het tweede deel gaat in op allerlei vormen van pastoraat, zoals voor zieken, jongeren, ouderen, rouwenden, verslaafden. Ook zijn er hoofdstukken over pastoraat rond doop en avondmaal en over contextueel pastoraat en ethiek in het pastoraat. Het boek is steeds praktisch en informatief, waardoor het een waardevol instrument is bij het toerusten van ambtsdragers en pastorale werkers.
Aan dit boek werkten mee: dr. A. Baars, dr. J.C. Borst, dr. F.G. Immink, dr. E.S. Klein Kranenburg, drs. M.A. Th. van der Kooi-Dijkstra, dr. H.C. van der Meulen, dr. A. Noordegraaf, dr. M.J. Paul, ds. L. Romein, drs. M.A. de Ronden, dr. W.H. Velema, drs. L.M. Vreugdenhil, drs. N.C. van der Voet. De eindredactie was in handen van dr. H.C. van der Meulen, docent Praktische Theologie (pastoraat en homiletiek) aan de Protestantse Theologische Universiteit (vestiging Utrecht).

Boekencentrum B.V.
01 januari 1999

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Anila

Reacties op: Liefdevol oog en open oor