Liegangst

Liegangst is geen boek dat stukgelezen op het nachtkastje van onze koningin zal liggen. Ook bij Máxima en Willem-Alexander zal het niet pront in de boekenkast prijken. Bij Edwin de Roy van Zuydewijn en zijn Margarita dan wel? Absoluut niet. Ook veel topmanagers met hun buitensporige inkomens zullen het dit keer niet aanschaffen, terwijl ook de meeste politici het liever in de boekhandel laten liggen.
Bij Youp van 't Hek komt iedereen aan de beurt in zijn veel gelezen zaterdagse column in NRC Handelsblad. Zonder aanzien des persoon schiet hij zijn verbale pijlen recht op zijn slachtoffers. Of je nu Ahold naar de filistijnen helpt, de schoonzoon van je zus illegaal laat screenen of als pianist veel te veel toegiften geeft, je komt aan de beurt.
Kort en fel geeft de columnist zijn mening. Goed voor een glimlach. En meestal meer dan dat. Elke week weer.

Recensies (1)

Is Liegangst het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Liegangst