Linda Lu

Lichtvoetig. Dat is deze verhalenbundel zeker. Heerlijk voor op reis, in bed of voor op de bank. Een jonge knaap wordt door een oudere vrouw in de liefde ingewijd; een jongen wil door een tragische omstandigheid geen zeeman meer worden maar komt door een aanstormende liefde tot andere gedachten; we volgen twee geliefden in de aanloop naar een huwelijksaanzoek; een man en een vrouw zijn op weg naar een burgermanshuisje waar ultieme dingen gebeuren; een keuringsarts draait door; vergadertijgers komen voor niets; mannen praten met elkaar over vrouwen terwijl ze een huis opknappen in Frankrijk; Bertje blijkt geniaal; een schoenmaker levert maatwerk voor politici; een restauranthouder wil zo dolgraag een ster...
Zie hier een selectie uit 20 lichtvoetige verhalen, geschreven door Rob Bouber (Amsterdam, 1948). Hij was 35 jaar kunstredacteur bij een regionale krantencombinatie en publiceerde onder meer het populaire boek 'GEZICHTEN VAN NOORD-HOLLAND' en de bestsellers 'HET ONBEKOMMERDE LEVEN' en 'DE ONBEVANGEN JAREN'. Ook schreef hij twee delen van de jeugdserie 'KAREL CAVIA'. Hij was columnist voor het maandblad ZIN en schrijft regelmatig voor het literaire voetbaltijdschrift 'HARD GRAS'.
De verhalen lezen zoals een trein voortdendert: is de lezer eenmaal op de rails, dan blijft hij doordieselen. 'Linda Lu en andere lichtvoetige verhalen', de verrassing van het jaar!

Is Linda Lu het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Linda Lu