Lissabon

Lissabon, de stad van het licht. Zonlicht dat danst op de Taag en tussen de met azulejos bedekte gevels. Lissabon is niet alleen één van Europa’s meest zonnige steden, maar bevindt zich ook het dichtst bij Afrika en Zuid-Amerika – en dat voel je. Voeg daar een heuvelachtige topografie om U tegen te zeggen, een flinke dosis authenticiteit en heel wat ziel aan toe en je hebt een absoluut unieke stad. Elke klim wordt beloond met prachtige uitzichten over de terracotta daken en labyrintische straatjes, terwijl een eeuwige Atlantische bries en de glinsterende Taag menig bezoeker zich aan de oceaan doen wanen. Die oceaan is in feite maar een boogscheut van de stad verwijderd en is onlosmakelijk met de geschiedenis en het dagelijkse leven van de Lisboetas verbonden.

Deze PassePartout reisgids dekt daarom een uitgebreide lading: van uitzichtpunten, cultuur en onverwachte plekjes tot een waaier aan dagtripjes als fijne afwisseling op het stadsleven. Aan de Atlantische Oceaan liggen groene gebergtes, magische bossen, pittoreske kuststadjes en zowel wilde als uitgestrekte stranden.

Deze gids is het resultaat van bijna een decennium van omzwervingen door de auteur, die naast geaccrediteerd gids in Portugal in de eerste plaats inwoner is van het historische centrum van Lissabon

Reizen & Talen
Reisgidsen Europa