Lissabon; wat de toerist moet zien

Een dichter die zozeer verbonden is met Lissabon als Fernando Pessoa. In talrijke gedichten, notities en bespiegelingen heeft hij deze onvergelijkbare havenstad bezongen. In Lissabon. Wat de toerist moet zien heeft hij zijn liefde en zijn weemoedige hang naar de gouden tijden van weleer (toen Portugal de wereldzeeën bevoer en een imperium stichtte) samengebald in een tekst die tegelijk een lofzang is op alle stukjes Lissabon die van historische betekenis zijn en een informatieve rondgang. Pessoa laat ons zijn stad zien tot in haar meest verborgen uithoeken.

Vertaler Adri Boon heeft de tekst voorzien van een verhelderende inleiding en geïllustreerd met meer dan tachtig foto's van door Pessoa beschreven plekken in Lissabon. Deze beelden sluiten naadloos aan bij de tekst. Pessoa's gids is een onontbeerlijk lees- en kijkboek voor elke Lissabon-bezoeker.

Is Lissabon; wat de toerist moet zien het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Lissabon; wat de toerist moet zien