Lotte en het Ceetje

Lotte en het Ceetje

Junior   Topics 0
Kan iedereen toveren? Volgens het Ceetje wel. Lotte weet het nog niet zo zeker. Maar samen met het Ceetje lost ze wel al haar problemen op. Ze ontdekt dat spruitjes lekker zijn, en dat de saaie buurvrouw met haar vieze thee helemaal zo saai niet is. Ze bedenkt hoe je prinses kunt worden (ook al bestaan er geen prinsessenscholen), en ze leert zelfs hoe je een verkreukelde kroon weer mooi krijgt. Nou ja... mooi volgens de laatste kronenmode is dat toveren, of niet?
Maar hoe gaat dat toveren eigenlijk? En nog belangrijker: kan jij dat ook leren? Vast wel! In dit grappige en 'magische' verhaal draait alles om twee dingen: gezond verstand en fantasie. Als je die goed gebruikt, kun je heel veel problemen zelf oplossen. Ook als het eens een beetje tegen zit. Dat noem je: levenskunst.
De tekst van Caren Peeters krijgt extra glans en karakter door de prachtige illustraties van Maria den Hertog. Een heerlijk boek om zelf te lezen of om voorgelezen te worden.
?

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Uitgeverij C. De Vries-Brouwers
15 september 2020