Lux

We zijn bij Köln, Duits voor Keulen. Bijna 2 uur onderweg. Nog 13,5 uur te gaan. Zucht… Ik heb me nog nooit zo verveeld en het stinkt hier ook nog! Krijn heeft een scheet gelaten. Zijn winden ruiken net zo zuur en weeïg als hijzelf. Ik ben het zieligste meisje op aarde, omdat ik met dit scharminkel op vakantie moet.

De achtjarige Lux gaat samen met haar vader Tata, zijn nieuwe vriendin Marcia (‘Zeur’) en Krijn (Marcia’s dertienjarige zoon, ‘Meur’) op vakantie naar Italië. Lux heeft er helemaal geen zin in: haar vader is zo verliefd dat hij niet ziet dat Marcia vals tegen haar doet en dat Krijn een vervelende puber is. Lux schrijft alles op in haar ‘krabbelboek’ (‘als je zegt dat je een dagboek hebt, worden mensen meteen nieuwsgierig en gaan ze het stiekem lezen’). Wanneer Lux in Rome ruzie krijgt met Krijn en Marcia, loopt ze weg. Vanaf dat moment neemt de vakantie een wel heel onverwachte wending…

Fiona Rempt heeft al diverse kinderboeken op haar naam staan. Eerder schreef ze Geknipt voor de keuken, een knutselkookboek voor kinderen vanaf 8 jaar. Samen met illustratrice Noëlle Smit maakte ze diverse prentenboeken, waaronder Feestjes voor beestjes en Supervrienden, dat in verschillende talen is uitgegeven en waarvan er wereldwijd 30.000 exemplaren zijn verkocht. Fiona woont samen met haar man, hun dochtertje Elza en kat Momo in Amsterdam.

Recensies (1)

Is Lux het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Lux