Maan en Zon

Rank 986 Gelezen 345 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 111 Favoriet 26 Recensies 29
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 4 Spots 2 Hebban 1000 957   Topics 0

Bon bini na Korsou. Wees welkom op Curaçao.
In de zomer van 1961 dropt Roy Tromp zijn twaalfjarige zoon Max in de klas van broeder Daniel. Max blijkt een talentvolle jongen die ervan droomt om onderwijzer te worden. Broeder Daniel wil hem daarbij te helpen. Bijna een halve eeuw later blijkt er van die droom niets terecht¬gekomen. Max heeft zelf een zoon, terwijl zijn vader verlamd in een verzorgingstehuis zit. Wat is er in al die jaren misgegaan en waarom heeft Max besloten om voor het eerst in zijn leven Curaçao en zijn gezin te verlaten, misschien wel voorgoed? Broeder Daniel, zelf een kind van het eiland, besluit dat hij niet langer kan zwijgen. En intussen telt hij af.
Maan en zon is een roman vol tegenstellingen - liefde en haat, waarheid en leugen, goed en kwaad - van een van onze grootste verhalenvertellers.

Uitgeverij Atlas Contact b.v.
01 september 2015
24 september 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Koen Driessens Hebban Recensent

Sterk inzicht door buitenstaander

door: Koen Driessens 1 like

Enige argwaan aan het begin van deze roman is gepast: Stefan Brijs waagt zich immers op glad ijs. Een Vlaming die schrijft over een verdofte parel aan de Nederlandse kroon? Een naar Spanje uitgeweken blanke met een villa met zwembad en olijfgaard die het heeft over een - deels door de eigen zwarte...

Reacties op: Maan en Zon