Maarten op een doodlopend spoor

Maarten op een doodlopend spoor

Op Drakenoogeiland staat Lange Harry, hij ontdekt wat hij veroorzaakt heeft. Er loopt een zwart spoor over water en land. Hoelang moet en wil hij de Dood nog dulden? In het kasteel krijgen ze te maken met de geestheks Micornie die zowel de prinses als de hofdame weet te betoveren. Lukt het om de heks te verdrijven? In de paleistuin komt de prinses een onverklaarbare boom tegen. Waarom draagt die van die vreemde vruchten? De groep op weg naar Framb onder leiding van Heer Lu wordt overvallen. Wie wordt daar de dupe van? Ondanks het grote gemis trekt de groep verder tot ze aan het meer van Grimbosq staan, oog in oog met gevaarlijk grote vissen. Tot ze door een groot wezen gesommeerd worden om te keren. Waar moeten ze naartoe? De tovenaars zoeken naar een oplossing. Een leerling komt met een heel vreemd toverapparaat aanzetten waardoor Oemoemenoe zelf betoverd lijkt te worden. Kan hij dat weerstaan? Pimpernel gaat richting het noorden. Zal het hem lukken om Lange Harry nu uiteindelijk te vinden?
Brave New Books
17 september 2015