Macht en liefde

Macht en Liefde voert ons terug naar de wereld van het Oude Rome en schildert een meeslepend panorama van onsterfelijke mannen en vrouwen die de fundamenten van het Romeinse Rijk hebben gelegd.

Het verhaal begint op Nieuwjaarsdag van het jaar 110 voor Christus. We ontmoeten twee eerzuchtige mannen, vastbesloten, en verteerd door ambitie de belangrijkste man van Rome te worden: Marius en Sulla. De een is een trots en gedisciplineerd krijgsman, de ander een schaamteloze jager op vrouwen en pleziertjes. Verbeten vechten zij hun strijd om de macht uit.

Met haar magnifieke beschrijving van de geslepen intriges in de senaat en de passies en rivaliteiten tussen de Romeinse families, weet McCullough de lezer meesterlijk in haar ban te houden. Macht en Liefde is een rijke historische roman, even boeiend als nauwgezet geschreven door een van de meest gelezen vertellers van deze tijd.

Is Macht en liefde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Macht en liefde