Magisch brein, magisch hart

Waar komen liefde, genegenheid, plezier en geluk vandaan? Het brein of het hart? Neurochirurg James Doty onderzoekt het aan de hand van de levenslessen die hij op jonge leeftijd leerde. Doty groeide op met een drankzuchtige vader en een moeder met chronische depressie. Tegenwoordig is hij neurochirurg aan Stanford University. De ommekeer in zijn leven heeft hij te danken aan Ruth, de vrouw die hem op 12-jarige leeftijd kennis liet maken met de kracht van compassie en mindfulness. In Magisch brein combineert hij zijn bijzondere levensverhaal met de wetenschap achter mindfulness en vertelt hij hoe we ons leven fundamenteel kunnen veranderen door te luisteren naar ons brein en ons hart open te stellen.

Redactionele recensie

Recensies (3)

Meer recensies

Is Magisch brein, magisch hart het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Magisch brein, magisch hart