Mais oui!

Mais oui! is een reis door Frankrijk die je graag wilt meemaken. In Parijs ontdek je het geheim van de perfecte oeuf mayonaise, in Minervois maak je kennis met een hartveroverende wijnboer, in Arles word je getrakteerd op de allerlekkerste kakelverse sardines en in de Dordogne neem je een duik in het leven van alledag in een dorpje waar op het eerste gezicht niet zoveel gebeurt… De verhalen in Mais oui! zijn soms ontwapenend, soms ontroerend, de ene keer kun je er hardop om lachen en de andere keer wil je er stilletjes van genieten. Als je van Frankrijk houdt, er graag op vakantie gaat, als je er woont of naartoe wilt emigreren; je gaat smullen van de levendigheid van Mais oui! En als la cerise sur le gâteau krijg je er recepten en wijntips bij. In 2019 verscheen van Asjha van den Akker de bundel Et voilà!: ‘Et voilà! is een must voor iedere liefhebber van Frankrijk. Herkenbaar en supergrappig. En recht voor zijn raap. Zo ken ik Asjha en zo is dit boek. Ik heb het in één ruk uitgelezen.’ Beau van Erven Dorens

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen