Marc Degryse

In 1983 tekende Marc Degryse zijn eerste profcontract bij Club Brugge. De volgende jaren werd hij ??n van de beste voetballers die Belgi? ooit had: bij de Rode Duivels, bij Anderlecht, bij AA Gent (na een omzwerving in Nederland en Engeland) en bij Germinal Beerschot. Hij was 37 toen hij stopte met voetballen. Bij Club Brugge kende hij daarna een woelige en memorabele passage als sportief directeur. De laatste jaren is hij een van onze scherpste en schranderste voetbalanalisten, op televisie en in de kranten.
Degryse blikt in dit boek terug op 30 jaar topvoetbal. Hij vertelt en analyseert fel, zonder terughoudendheid, even snedig als hij als voetballer was. Spelers, trainers, voorzitters, clubs, bondscoaches: allen passeren zij de revue - Degryse geeft zijn ziel bloot en zegt onbevangen zijn gedacht.

Is Marc Degryse het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Marc Degryse