Maria

Gelezen 130 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 78 Favoriet 4 Recensies 11
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 5   Topics 0

Maria van Suzanne Wouda gaat over de spectaculairste ontsnapping uit de Nederlandse geschiedenis, de ontsnapping van Hugo de Groot, vanuit het perspectief van twee vrouwen. Maria is een intrigerende combinatie van geschiedenis en fictie.
In een wervelende stijl brengt Suzanne Wouda de levens van deze twee vrouwen in beeld. Qua afkomst verschillen zij als dag en nacht, maar ze hebben beiden lef en doorzettingsvermogen, want de keuze waar ze voor staan zal hun leven voorgoed veranderen.
1621. Hugo de Groot ontsnapt in een boekenkist uit Slot Loevestein, nadat hij door Prins Maurits tot levenslang was veroordeeld. Het plan ervoor werd bedacht door Hugo's vrouw Maria van Reigersberch en hun dienstmeid Elsje van Houweningen. Wie waren deze vrouwen? Wat bracht hen ertoe hun leven te wagen voor Hugo de Groot?
Eerder werk van Suzanne Wouda ontving de Vlag en Wimpel van de Griffeljury en werd genomineerd voor de Thea Beckmanprijs.

Historische roman (populair)
Ambo|Anthos
16 oktober 2018
24 oktober 2018

Marvin O. Hebban Recensent

Historische fictie light

door: Marvin O. 1 reactie 1 like

In 1621 ontsnapte Hugo de Groot uit het Slot Loevestein, waar hij door prins Maurits levenslang gevangengezet was. Hij ontsnapte in een boekenkist, een plan dat bedacht was door Hugo’s vrouw Maria van Reigersberch en mee uitgevoerd door hun dienstmeid Elske van Houweningen. Maria is geïnspireerd op...

Reacties op: Maria