Roeien naar de Volewijck

Roeien naar de Volewijck

Gelezen 181 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 73 Favoriet 3 Recensies 15
Literatuur & Romans Lijsten 2 Spots 6   Topics 0

Amsterdam, 1679. Op tienjarige leeftijd ontmoeten Flora en Mare elkaar in het Burgerweeshuis. Flora helpt de getraumatiseerde Mare door een zware periode. Jarenlang zijn ze onafscheidelijk, tot het lot anders bepaalt en ze elkaar uit het oog verliezen.

Vanaf dat moment verlopen hun levens totaal verschillend. Flora trouwt een rijke man en gaat in Haarlem wonen, Mare werkt als prostituee in een speelhuis in de buurt van de Zeedijk.

Tien jaar later ontvangt Mare een verontrustende brief van Flora. Ze reist af naar Haarlem om op zoek te gaan naar Flora's zoon, die spoorloos verdwenen is.

Roeien naar de Volewijck is een verhaal over vriendschap, verlies en vechten tegen spoken uit het verleden.

Historische roman (populair)
Ambo|Anthos
02 mei 2016
06 mei 2016

Er waren eens twee wezen

door: jeanne vogel 5 reacties

Flora en Mare belanden in het burgerweeshuis in het Amsterdam van de zeventiende eeuw. Flora komt uit een gegoede familie; Mare is van eenvoudige komaf. In de kille omgeving, waar wordt geheerst en opgevoed door repressie, vinden zij troost en steun bij elkaar. De traumatiserende ervaringen die hen...

Reacties op: Roeien naar de Volewijck